Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34/2014 (cu modificările și completările ulterioare) privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, articolul 16, punctele d și e, prevăd excepții de la dreptul de retragere pentru produsele care se încadrează în următoarele categorii:
Prin urmare, produsele prezentate pe www.chocolatboutique.ro nu pot fi returnate deoarece se încadrează în aceste categorii. Termenii "client" sau "consumator" se referă doar la persoane fizice sau grupuri de persoane fizice constituite în asociere. Termenul "furnizor" sau "profesionist" se referă la persoanele juridice, cum ar fi L'ATELIER DU CHOCOLAT SRL, care acționează în cadrul activității comerciale în legătură cu contractele menționate mai sus.
În cazul în care clientul primește un colet deteriorat, procedura este următoarea:
Comanda va fi reexpediată, iar clientul trebuie doar să:
O nouă comandă, identică, va fi expedită la adresa inițială, iar costurile de transport vor fi suportate de furnizor. Aceeași procedură se aplică și în cazul în care produsele au fost livrate sau facturate greșit.
Situatii in care furnizorul poate renunta la contract (cu anularea comenzii, daca este cazul):
În aceste cazuri, coletele vor reveni automat la furnizor. Furnizorul va depozita produsele pe durata termenului de valabilitate în vederea ridicării de către client. Se poate solicita retrimiterea comenzii prin curier, iar clientul va achita o nouă taxă de transport aferentă noii comenzi.
Costul returului este suportat de client:
Renunțarea la o achiziție, cu excepția celor prevăzute în articolul 16 al OUG 34/2014 (cu modificările și completările ulterioare), se poate face în anumite condiții. Temeiul legal pentru acest proces este OUG 34/2014 (cu modificările și completările ulterioare), completată de Legea 51/2003 cu privire la regimul juridic al contractelor la distanță.
Conform acestora, pentru produse și servicii (cu excepția celor prevăzute la articolul 16), comandate online sau prin telefon, clientul beneficiază de un termen de solicitare a returului de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului. Costurile returnării sunt suportate de client.
Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar clienților persoane fizice sau grupurilor de persoane fizice constituite în asociere.
Pentru retur, trebuie îndeplinite cumulativ mai multe condiții, iar dacă acestea sunt respectate, se poate efectua procesul de retur.
Procedura de retur:
Clientul trebuie să urmeze pașii procedurii de retur în termen de maxim 14 zile calendaristice de la data intrării în posesia fizică a produsului (persoana care intră în posesia fizică poate fi clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de client); pentru a respecta termenul limită de retragere, este suficient ca clientul să trimită comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.
Clientul trebuie să informeze furnizorul de decizia sa de retragere din contractul la distanță utilizând o declarație neechivocă: utilizând formularul de retragere, telefon la 0753118881 sau e-mail la contact@chocolatboutique.ro.
Clientul trebuie să transmită furnizorului un set de informații: numele, prenumele, adresa poștală și, dacă este cazul, numărul de telefon, adresa de e-mail, eventual numărul comenzii.
Dacă clientul optează pentru formularul de retragere, îl poate solicita la adresa contact@chocolatboutique.ro sau telefon 0753118881.
După primirea declarației neechivoce, furnizorul trebuie să transmită fără întârziere, pe suport durabil (e-mail), confirmarea de primire a cererii de retragere.
Clientul trebuie să returneze, în condițiile precizate mai sus, produsul/produsele la adresa Str. Gheorghe Lazar 4,Timis, Timisoara, în decurs de maxim 14 zile de la data comunicării retragerii.
Costul de transport al returului este suportat de client; responsabilitatea pentru integritatea produselor returnate pe timpul transportului revine clientului; în cazul în care produsul/produsele returnate prezintă modificări față de starea comunicată la momentul anunțării retragerii din contract, furnizorul are dreptul să refuze primirea.
Furnizorul rambursează sumele aferente comenzii, inclusiv costul de livrare acolo unde cazul, cu excepția costurilor de livrare în situația în care clientul optează pentru un alt curier decât cel indicat de furnizor (și care este cel mai ieftin tip de livrare ce poate fi oferit de furnizor).
Rambursarea se va face fără întârzieri nejustificate și nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care furnizorul este informat de decizia de retragere din contract; nu se percep comisioane pentru o astfel de rambursare.
Se poate amâna rambursarea până la data la care furnizorul primește înapoi produsele sau până la momentul la care clientul a furnizat dovada că a trimis înapoi produsele, fiind valabilă data cea mai apropiată.
Rambursarea se face folosind aceeași modalitate de plată ca cea folosită pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care se solicită o altă modalitate de către client (pentru care nu se vor percepe comisioane).
Pentru comenzile achitate cu cardul, returul se va realiza în contul cardului de pe care a fost efectuată plata.
Dacă se dorește primirea unor alte produse decât cele comandate inițial, acestea reprezintă o nouă comandă.